Tuesday, March 5, 2013

Dapatkan Potongan 5% untuk belian melalui Katalog

Bismillahirrohmanirrohim,

Alhamdulillah....
Hari kedua perniagaan Muslim Book Store menampakkan kemajuan. Ramai yang dah mula tahu dan datang melawat, walaupun jualan tidak seberapa....tapi bagi aku, buat masa ini, cukup untuk memaklumkan pada penduduk sekeliling yang ujudnya sebuah kedai buku di BTP ni....

Berniaga online dengan berniaga secara fizikal ini, memang jauh bezanya....online agak santai dan kepala tak serabut sangat, tapi meniaga bukak kedai ni, kepala dah macam gasing.....Nak fikir bayar sewa kedai, api air. Sewa kedai...aduyai...melambak kena bayar....Kalau dulu masa berniaga online, benda ni tak perlu aku fikir...nak kena pastikan buku dalam keadaan tersusun, lantai nak kena sentiasa mop....Rak buku kena bersih...dan macam macam lagi....Penat, tapi berbaloi...Insyaalah.

Buku Doa Kesukaan Nabi Muhammad

Okeh hari ni aku nak cerita salah satu dari rangka promosi yang aku rancang...antaranya, Pembelian Buku melalui Katalog.

Alhamdulillah, setaka ni dah ada beberapa orang yang dah mula membuat tempahan melalui Katalog. Apa yang menariknya membuat tempahan melalui katalog ni? ok..macam ni, setiap pelanggan yang membeli buku melalui katalog akan di berikan potongan harga sebanyak 5% dari jumla pembelian. Pelanggan hanya perlu membayar harga buku bila buku yang di pesan berada di kedai.

Untuk malam ni, satu ja dulu aku kongsi...Tungguuuu...............